2010. március 24., szerda

Haszonállatok...

Tegnap este kisebb vitába keveredtem egy nagyon jó barátommal. Érdekes, mert nagyon sok mindenben egyet értek vele, sok témában el tudunk beszélgetni órákat, nagyon megegyezik az életszemléletünk. Mégis találtunk valamit, amiben nem értünk egyet.
Először is, én vegetáriánus vagyok, ő nem.Mielőtt bármit is mondanék, félre értés ne essék, nem diszkriminálok, nem ítélkezek. A legtöbb barátom húsfogyasztó. Én nem győzködök embereket, csak megosztom velük a szemléletemet. Vannak, akik meghallgatnak, vannak akik, elhallgattatnak, és sajnos vannak olyanok is, akik próbálnak meggyőzni arról, hogy valamit nem jól csinálok. Ez már annyira nem tetszik. Nem kell, hogy bárki is egyet értsen velem! De! legalább fogadják el, és ne győzködjenek! a hosszú bevezető után, a lényeg...
ezzel a kedves barátommal tegnap este beszélgettünk a "vegaságról". (nem írom le az egész beszélgetést, csak a lényeget, amit szeretnék megosztani).
Azt mondta, hogy ő is szereti az állatokat, de mégsem érti meg, miért nem eszek húst. (ezért nem hibáztatom, mert szerintem ez csak tudatlanság, vagy elzárkózottság) Azt állítja, hogy a vadon élő állatokat ő sem bántaná, nem tudná megenni. De a csirke az csirke és azért van, hogy megegyük. Micsoda mondat, igaz? Kérdem én, miben más egy csirke, mint egy őzike???? Miben különbözik egy csirke és egy oroszlán? A csirke nem érez vajon fájdalmat, amikor összezsúfolódva, a szalagon haladva, eltörik a lába? Mi ez a sztereotípia az emberekben, mi szerint a haszonállatok azért vannak, hogy megegyük őket? Amint megszületnek, ők is éreznek!!!

2 megjegyzés:

  1. Én pl. megrögzött húsfogyasztó vagyok, de. Van igazságod, elismerem; megesik, hogy hetekig én sem eszem húst (elkap ez a bűntudat-féleség, meg úgy egyáltalán besokallok a husitól), de időről időre azért mégiscsak. És ez így elég paradoxnak hangzik, de a csirke-oroszlán vonalat tekintve is igazad van; ez a "azért van, hogy megegyük" dolog is... Na, nem sok értelme van, amiket írtam...:) Szóval valami olyasmi, hogy sok dologban osztom a véleményed, de még nem sikerült odáig eljutnom, hogy teljesen lemondjak róla.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Cherry!
    Nagyon örülök a bejegyzésednek. Kérlek ne haragudj, hogy csak most reagálok! Örülök, hogy nem mindig eszel húst! Ezzel is sok állatot megmentesz! Ha bármilyen kérdésed van a vegasággal kapcsolatban, ne félj feltenni!
    Üdv.: Judit

    VálaszTörlés